אוריינות דיגיטלית

 

מובילים  בקידום למידה ורכישת מיומנויות דיגיטאליות 

אוריינות דיגיטלית שלובה בפעילות הארגון

בשנים האחרונות גדל השימוש בטכנולוגיה בארץ ובעולם ובתקופת הקורונה אף התעצם יותר.  מחשבים/טאבלטים ואינטרנט הפכו להיות כלי חשוב והכרחי בחיי היומיום. לאמצעים הטכנולוגיים מספר שימושים כגון: שמירת הקשר המשפחתי בימים של ריחוק חברתי (באמצעות אפליקציית "זום" ודומים לו), אמצעי הכרחי ללמידה מקוונת במסגרות החינוך, חיפוש מידע ברשת, ביצוע שירותים בסיסיים רבים (כגון הזמנת תור לרופא, שליחת מיילים) ועוד. מיומנות דיגיטלית נדרשת אף בעולם ההשכלה הגבוהה והתעסוקה כדי להבטיח השתלבות בחברה.

אנו פועלים להביא לשינוי מצב התלמידים ומשפחותיהם בהתנהלות הטכנולוגית והדיגיטלית בכלל ובעיתות משבר וחירום בפרט הפוקדות את ישראל לעתים קרובות. ובנוסף, אנו מעוניינים למנוע פערים לימודיים שעלולים להיווצר בשל חוסר נגישות, ידע וחוסר שימוש באמצעים הטכנולוגיים. לכן, החלטנו להטמיע את תחום האוריינות הדיגיטלית בפעילות ארגוננו באמצעות שתי תוכניות:

אוריינות דיגיטלית ושימוש בטאבלטים בתכנית הלימודיה

הצטיידות והטמעת טאבלטים בקרב משפחות של תלמידים בקריית מלאכי.

שימוש בטאבלטים בלימודיות

אחת מתכניות הדגל של ארגוננו היא תכנית הלימודיה אשר פועלת למעלה  מ-30 שנה. כיום היא פועלת ב-4 בערים וב-10 בתי ספר. מטרת הלימודיה היא לחזק את היכולות הלימודיות של תלמידים יוצאי אתיופיה, לתגבר אותם במקצועות החשבון, אנגלית וכישורי שפה ובכך למנוע היווצרות פערים לימודיים בינם ובין שאר תלמידי הכיתה.הלימודיה מאפשרת תהליך לימודי בקבוצות קטנות תוך מתן יחס פרטני ומענה מדויק לצרכים האישיים של כל תלמיד ותלמידה. תהליך זה מקנה תחושת מסוגלות וחווית הצלחה אשר מחזקות את הביטחון והדימוי העצמי של התלמידים.

שילוב הטאבלטים הינו מהלך חיוני המעניק לתלמידים כלים שיאפשרו להם להשתלב ולהוביל במהפכה הדיגיטאלית העוברת על החברה האנושית כולה. תכנית זו חושפת אותם לתחום ידע אורייני דיגיטלי ומקנה להם מיומנויות שיהוו עבורם תשתית ראשונית בכדי להתמודד בהצלחה בעולם הכלכלי והחברתי ולממש את הפוטנציאל והכישורים שלהם. 

 

עד כה חולקו 172 טאבלטים לתלמידי הלימודיה ובשנה זו נוסיף לחלק עוד טאבלטים. תכני הלמידה כוללים היכרות עם הטאבלט, עם ההגדרות הכלליות ואופני השימוש שלו, היכרות עם אפליקציות ולמידת שפה באמצעות הטאבלט.

תמיכה

הטמעת טאבלטים בקרב משפחות

למידה מרחוק היא מערכת הוראה או למידה המקשרת בין מורה לתלמיד אשר אינם נמצאים באותו מקום לעיתים גם לא באותו אזור זמן ,ולכן בחלק גדול מהמקרים פעילות התלמיד אינה מתבצעת בו זמנית עם זו של המורה. הלמידה מרחוק דורשת מהתלמידים עבודה עצמאית ואחריות רבה יותר מאשר למידה פרונטאלית מול המורה.

בעקבות מתווה הלימודים של משרד החינוך, תלמידים רבים לומדים השנה תוך שימוש יומיומי במערכת המקוונת והלמידה מרחוק. ארגון צפון אמריקה למען יהודי אתיופיה יזם פרויקט שבמסגרתו משפחות מהקהילה האתיופית יקבלו טאבלטים לשימוש התלמידים הלומדים למידה מרחוק ולשימור קשר בין הסבים והסבתות שבגין וירוס הקורונה נדרשים לשמור על ריחוק מהנכדים והנכדות שלהם.

 תודות לתמיכה כספית נדיבה שקיבלנו מהמוסד לביטוח לאומי  הפרויקט פועל בעיר קרית מלאכי ובשיתוף פעולה מלא עם ראש העיר והצוות הבכיר של הרשות וביניהם יוצאי אתיופיה. במסגרת פרויקט זה נעניק טאבלטים למשפחות עם ילדים שאין ביכולתם לרכוש מחשבים, על מנת שילדיהם ילמדו למידה מרחוק.

הארגון יחלק את הטאבלטים ל 80 משפחות יוצאי אתיופיה. את המיזם מוביל רכז מטעם הארגון אשר ילווה את המשפחות ויקיים הכשרות עבור ההורים ועבור ילדיהם במסגרתן תתבצע למידה והקניה של מיומנויות דיגיטליות.  

יש לך רעיונות נוספים בקשר לתוכנית "אוריינות דיגיטלית"

צור איתנו קשר